Blogi

Matkaautoga reisimine kui elustiil

2018 aastal kasvas matkaautode ja haagiste müük Euroopas 6,7%. Suurimad turud asuvad Saksamaal, Prantsusmaal ja Suurbritannias. Kokku müüdi Euroopas 2018 aastal 202 000 matkasuvilat, st haagissuvilat ja matkaautot. Eestlased on alles hiljuti avastanud matkaauto võlu seni on meie müügid olnud väga tagasihoidlikud.

Traditsiooniliselt on matkasuvilat kasutatud peamiselt sõpradega või perega Euroopasse reisimiseks. Paarinädalane puhkusereis, mille jooksul tuleb külastada võimalikult palju erinevaid sihtkohti, on olnud enamasti matkasuvila rentnike eesmärk. Tihti on sellisel juhul kõik magamiskohad täis ja kõik renditud matkasuvila ressursid viimse piirini ära kasutatud. Lühem reis on niimoodi tore aga pikemat aega igapäevaselt nii tihedalt sõpradega koos olla ei pruugi enam nii vahva olla.

Meie jaoks on matkasuvila nagu teine kodu. Kusagil viis aastat tagasi hakkas meile tunduma, et lisaks linnakodule tahaksime veel ühte pisikest „pesa“ – eestlasele väga iseloomulik soov aegajalt linnast ära käia ja rohkem loodusesse saada. Sirvisime erinevaid suvilakuulutusi ja ei osanud otsustada, kas valida midagi Otepääle või Pärnusse või Saaremaale. Igal kohal oli oma tõmme ja meie suvised puhkusesõidud viisid meid ikka väga erinevatesse Eestimaa nurkadesse, kus ööbisime hotellides või kasutasime ära sõprade külalislahkust. Kuna see soov oli veel üsna ebamäärane, lasime tal veidi rahulikult settida.

Matkasuvila soetamise idee oli meile alguses üllatav ja ootamatu. Aga tagantjärele võime kindlalt väita, et see oli meie jaoks parim lahendus! Oleme viimase nelja aasta jooksul oma ellu suuri ümberkorraldusi teinud ja meie pisikene ratastel „pesa“ on meile asendamatuks saanud. Ta on meid viinud nii Euroopa kui Eestimaa erinevatesse nurkadesse ja olnud meile koduks ka meie kodumaja kõrval asuvas parklas.

Eelmisel aastal ööbisime matkabussis peaaegu pooltel päevadel aastast. Sellest kaks ja pool kuud reisisime ringi Euroopas, umbes sama palju päevi Eestis ja ülejäänud aja kasutasime oma matkabussi ööbimiseks meie Miiduranna külas asuva kodu kõrval parklas, kuna maja ise oli kaugelt maalt kokku tulnud külalisi ääreni täis. Meie matkasuvila on meile nii koduks, kontoriks, suvilaks kui ka toredaks reisikaaslaseks. Oleme temaga ära harjunud ja meil on sellesse alguses veidi kaootilisena tunduvasse ellu tekkinud uus rutiin.

Üsnagi kindel traditsioon on meie jaoks iga-kevadine reis Hispaaniasse. Tavaliselt saab see reis sissejuhatuse ja esimese peatuspaiga hoopis Alpides Zillertali orus lumisel suusarajal suusatamisest. Meie peatuspaik asub kohe suusaradade kõrval ja peale suusatamist on paketis ka mõnus saunakompleks. Mõne-päevase suusamõnude nautimise järel jätkame oma reisi Hispaaniasse. Hispaania on meie lemmik rattasõidu sihtpaik! Imelised mäed, toredad sõbrad, vähese liiklusega kvaliteetsed teed ja Hispaania rattakultuur teevad selle kevadise reisi meie jaoks kohustuslikuks. Samas on seal ka ajaloolised linnad, imeliselt ilusad liivarannad ja maitsev Vahemere-piirkonna menüü, mille pärast samuti tasub sinna kohale sõita.

Tänu matkasuvilale oleme enda jaoks avastanud ka Tšehhi. Tegelikult tegime sinna esimese reisi koos sõpradega enne matkasuvila soetamist ja ööbisime hoopis telkides. Tšehhis on palju ajaloolisi linnu ja väiksemaid külasid, kus on uskumatult ilusat arhitektuuri. Samas on seal matkamine ja looduses liikumine väga populaarne ja on palju matka- ja rattaradu, mis viivad seikleja ühe lossi juurest teise juurde. Hinnad on mõistlikud, süüa saab hästi ja õlu on Euroopa parim! See esimene reis Tšehhi oli kindlasti oluline mõjutaja meie otsuses osta endale matkasuvila.

Oleme oma reisidel peatunud ka Saksamaal, Prantsusmaal, Austrias, Hollandis, Belgias, Itaalias, Ungaris, Poolas, Slovakkias, Serbias ja Bulgaarias ja mujal. Igal pool oleme natuke midagi õppinud ja avastanud. Igal riigil on omad eripärad ja midagi, mis positiivselt meelde jääb. Tänu meie reisidele tunneme ennast rohkem eurooplastena ja Euroopa on meie jaoks koduks saanud. Ära on kadunud hirm selle ees, et teise Euroopa otsa sõit on pikk ja igav. Meil on iga hetk võimalik peatuda ja suunda muuta. Selline eluviis on meid teinud tolerantsemaks ja paindlikumaks ning oleme omavahel palju lähedasemaks saanud.

Meie oleme oma matkasuvila valikul rõhku pannud sellele, et see oleks võimalikult kodune. Olulise lisavarustusena tellisime sinna kõige mugavamad voodi-süsteemid ja madratsid. Tänu sellele magame me mõlemad meie matkasuvilas paremini kui oma päris-kodus. Ka muus osas ei erine see väga palju meie igapäevasest kodust – ruum on küll oluliselt väiksem aga hästi planeeritud ja mugav. Kitsal pinnal on oluline, et ei oleks teravaid nurki, kuhu ennast ringi liikudes ära lüüa ja et panipaigad ja kapid oleksid piisavalt ruumikad ja mugavad kasutada. Matkasuvila valimisel oli meie jaoks oluline kriteerium ka näiteks see, et põrand oleks ühel tasapinnal. Eks igaühel on omad nõudmised oma kodule ja nii ka matkasuvilat valides.

Matkasuvila omanikena oleme oma elu- ja töökorraldust viimastel aastatel muutnud nii, et saaksime üsna vabalt ringi reisida. Matkasuvilat saab küll üsna palju kasutada ka tavalise viis-päeva-nädalas-kaheksa-tundi-päevas töökoha kõrvalt aga tänapäevased töövahendid ja uued internetipaketid, mis võimaldavad mugavalt igas Euroopa Liidu riigis kasutada kvaliteetset internetti meie koduriigi paketiga. Seega on meie matkasuvilast saanud meie jaoks ka vajadusel kodu-kontor. Vahet pole, kas oled Eestis või mujal Euroopas, metsas või põllul või kusagil kauni järve ääres – töö saab ikka tehtud.

Euroopas ringi sõites on näha, et suurem osa matkasuvila omanikke on Saksamaalt, Hollandist ja mujalt jõukamal järjel olevatest Euroopa riikidest pärit pensionärid. Nooremad veel tööl käivad pered ostavad kas üsna kasutatud matkasuvila või rendivad midagi lühikeseks perioodiks. Samas on tunda, et reisipisik ja rändamise soov on suur ja igaüks leiab endale oma võimalustele vastava lahenduse. Noorem generatsioon soetab endale taskukohasema ja mobiilsema mikrobussi ehitatud campervani, mida saab soovi korral kasutada ka igapäevaste sõitude tegemiseks.

Aga tunda on, et tänapäeva muutuv töökultuur, kus palju tööd tehakse arvuti ja interneti vahendusel, võimaldab ka noortel palju liikuvamad olla. Kindlasti annab selline kohast ja kellaajast üsnagi sõltumatu töökorraldus ka nooremale generatsioonile rohkem võimalusi maailma avastada. Väga paljud noored, kellega oleme suhelnud matkasuvila teemalistel infopäevadel, messidel või muidu möödaminnes, tegelikult unistavad sellisest puhkuse veetmise võimalusest ja leiavad endale sobiva lahenduse kas siis telkimise, campervani või kasutatud matkasuvila ostmise näol. Sedasi hakkab matkasuvila kultuur Eestis peagi laiemalt arenema. 29. juunil toimub Tallinnas, Järveotsa tee 54 matkasuvilate infopäev – seal saavad kõik huvilised erinevaid busse uudistada ja vastuseid oma küsimustele.

Meie lood:

Põltsamaa roosiaia kõrval jõe kaldal on meie üks lemmik ööbimise koht. Esimesel korral käis kohalik kirikuõpetaja meid uudistamas ja ma rääkisin talle oma elu suurest muutusest.

Aasta hiljem kui me olime samas kohas tuli sama mees ja küsis, et kallid sõbrad kuhu te olete kadunud? Meie põnevad ja positiivsed lood on ta vahepeal lisanud oma jutlustesse

Üritame oma reisidel olla keskkonnasõbralikud ja meie jäetud laagriplats on tavaliselt puhtam kui alguses.

Varustus, mis elu mugavamaks teeb:

• Päiksepaneelid (2x100W) koos inverteriga. Sul on igas metsanurgas oma elekter olemas.
  • Õhkballoonidega telk, mida saab kasutada lisaruumina. Pea kogu suvine elu käib meil telgis.
  • Jalgrattad, enamus kohtades me sõidame rattaga ümbrust uudistama. Garmin aitab leida meile parima maršruudi ja seiklus algab.
  • Saun, meie matkaautos on kaasakantav telk saun. Kasutame peamiselt sügis-talvisel perioodil!
  • Videoprojektor, sumedal suveõhtul on vahva oma kodukino auto seinale kuvada.
  • Puhta vee paagid 150-250 L. Mustavee paagid 100-110 L . Meil nii suuri paake veel ei ole aga unistus on.
  • WC, sobivate ainete kasutamisel on teie igapäevased toimingud lihtsad. WC-d saab tühjendada ainult selleks ettenähtud kohtades. WC saab ja tohib tühjendada RMK kuiv käimlatesse.
  • Võimalus kaasa võtta kaks gaasiballooni sooja vee, külmkapi ja kütte tarvis. Suvel kulub üks balloon kuus. Talvel tihemini.
  • TV- koos antenniga, mis võimaldab vabakanaleid vaadata tasuta. Matkaautoga sõbraks saades on meie teleri huvi vähenenud miinimumi.
  • Lotusgrill, kaasakantav moodne suitsuvaba grill, millega saame söögilaua taga istudes mõnusasti pannkooke teha või liha grillida.